Dasspeld Virmm

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal gezet op een krokodillebek dasspeld. De dasspeld zelf is 55mm lang, de Virmm is 40mm lang en 13,6mm hoog. De Virmm(Verlengd Inter Regio Materieel modern) is de gemoderniseerde versie van de Virm(Verlengd Inter Regio Materieel) welke weer een verlengde versie is van de DD-Irm(Dubbel Deks Inter Regio Materieel) en rijdt sinds begin 2017 over het nederlandse spoorwegnet. De Virmm is aan de buitenzijde zeer herkenbaar door het gebruik van een warmere kleur geel, de opvallend gele deuren doordat de doorlopen blauwe lijn die van de bovenste helft van de trein naar de onderste helft verplaatst is niet doorloopt over de deuren, maar er in een omlijsting omheen gaat. Foto Credit: https://forum.ns.nl/off-topic-32/show-je-beste-spoor-treinfoto-s-755 Engbert

13,50

Dasspeld Traxx

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal gezet op een krokodillebek dasspeld met opzetstukje. De dasspeld zelf is 55mm lang, de Traxx is 40mm lang en 16.85mm hoog. Na eerst een aantal jaren deze locomotieven geleased te hebben bij een andere maatschappij is Ns eind 2013 overgegaan tot de aankoop van de eerste Traxx locs (Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility) in de eigen geel-blauwe huisstijl. En sinds eind 2014 kunnen we deze rond zien rijden over het nederlandse spoor. De Traxx vormt samen met intercityrijtuigen de Intercity Direct en rijdt voornamelijk over de HSL. Foto Credit: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=51111.0 Myron v Ruijven

13,50

Dasspeld Flirt

5/5

 2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal gezet op een krokodillebek dasspeld. De dasspeld zelf is 55mm lang, de Flirt is 40mm lang en 17mm hoog. Foto Credit: https://hiveminer.com/Tags/flirt3%2Cns Steven De Haeck  

13,50

Pin Flirt

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde zitten 2 vlindersluitingen. De Flirt is 40 mm lang en 17mm hoog. De Flirt is (op dit moment nog even tot dat de SNG arriveert) de jongste sprinter op het nederlandse spoor, rijdend sinds de nieuwe dienstregeling van december 2016. Net als de Virmm heeft deze Flirt opvallende eruit springende gele deuren. De Flirt is net als de andere (nieuwe) sprinter treinen van NS uitgevoerd in de nieuw huisstijl van wit, donkerblauw en de opvallende gele deuren. Foto Credit: https://hiveminer.com/Tags/flirt3%2Cns Steven De Haeck

10,50

Dasspeld Sgmm

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal gezet op een krokodillebek dasspeld met opzetstukje. De dasspeld zelf is 55mm lang, de Sgmm is 40mm lang en 17mm hoog. De Sgmm(stadsgewestelijk materieel modern) is de gemoderniseerde versie van de Sgm en rijd in deze kleurstelling rond over het nederlandse spoor sinds de revisie tussen 2003 en 2006. Naar verwachting gaat deze Sgmm met de intrede van de SNG straks in 2018 langzaamaan de dienst verlaten, maar nu kunnen we er nog volop van genieten. Foto Credit: http://elevation.maplogs.com/poi/da_costastraat_den_haag_netherlands.220845.html Paul van Baarle

13,50

Pin Sgmm

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde zitten 2 vlindersluitingen. De Sgmm is 40mm lang en 17mm hoog De Sgmm(stadsgewestelijk materieel modern) is de gemoderniseerde versie van de Sgm en rijd in deze kleurstelling rond over het nederlandse spoor sinds de revisie tussen 2003 en 2006. Naar verwachting gaat deze Sgmm met de intrede van de SNG straks in 2018 langzaamaan de dienst verlaten, maar nu kunnen we er nog volop van genieten. Foto Credit: http://elevation.maplogs.com/poi/da_costastraat_den_haag_netherlands.220845.html Paul van Baarle

10,50

Pin Virmm

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde zitten 2 vlindersluitingen. De Virmm is 40mm lang en 13,6mm hoog. De Virmm(Verlengd Inter Regio Materieel modern) is de gemoderniseerde versie van de Virm(Verlengd Inter Regio Materieel) welke weer een verlengde versie is van de DD-Irm(Dubbel Deks Inter Regio Materieel) en rijdt sinds begin 2017 over het nederlandse spoorwegnet. De Virmm is aan de buitenzijde zeer herkenbaar door het gebruik van een warmere kleur geel, de opvallend gele deuren doordat de doorlopen blauwe lijn die van de bovenste helft van de trein naar de onderste helft verplaatst is niet doorloopt over de deuren, maar er in een omlijsting omheen gaat . Foto Credit: https://forum.ns.nl/off-topic-32/show-je-beste-spoor-treinfoto-s-755 Engbert  

10,50

Pin Traxx

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde zitten 2 vlindersluitingen. De Traxx is 40mm lang en 16.85mm hoog. Na eerst een aantal jaren deze locomotieven geleased te hebben bij een andere maatschappij is Ns eind 2013 overgegaan tot de aankoop van de eerste Traxx locs (Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility) in de eigen geel-blauwe huisstijl. En sinds eind 2014 kunnen we deze rond zien rijden over het nederlandse spoor. De Traxx vormt samen met intercityrijtuigen de Intercity Direct en rijdt voornamelijk over de HSL. Foto Credit: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=51111.0 Myron v Ruijven

10,50

Dasspeld Nmbs Traxx

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal gezet op een krokodillebek dasspeld met opzetstukje. De dasspeld zelf is 55mm lang, de Traxx is 40mm lang en 16.85mm hoog. Foto Credit: jobiwann

13,50

Pin Nmbs Traxx

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde zitten 2 vlindersluitingen. De Nmbs Traxx is 40 mm lang en 19,8 mm hoog. Na eerst een aantal jaren deze locomotieven geleased te hebben bij een andere maatschappij is Ns eind 2013 overgegaan tot de aankoop van de eerste Traxx locs (Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility) in de eigen geel-blauwe huisstijl. En sinds eind 2014 kunnen we deze rond zien rijden over het nederlandse spoor. De Nmbs Traxx rijdt samen met de Ns Traxx over de HSL als de Intercity Direct en is uiteraard ook te vinden op de route naar Brussel. De Nmbs Traxx is uitgevoerd in grijs groen met rood en wit accenten. Photo Credit: http://picssr.com/photos/jobiwannn/page173?nsid=38202166@N02  jObiwann

10,50

Dasspeld Mat '54

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal, gezet op een krokodillebek dasspeld. De dasspeld zelf is 57mm lang, de Mat 54' is 40 mm lang en 14,5 mm hoog. Foto Credit : @NS Reiziger

13,50

Pin Mat '54

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde zitten 2 knopsluitingen die door middel van een klemmend veertje zeer stevig vast zitten. De Mat '54 is 40 mm lang en 14,5 mm hoog. Uiteraard is deze uitvoering van de Hondekop gemaakt naar het evenbeeld van de 766, van welke het nummer terug te vinden is op de neus. (je moet wel goede ogen hebben) De Mat '54 (Materieel '54) is onze eerste "klassieke" uitgave. Deze trein die vernoemd is naar het jaar waarin deze besteld werd, kreeg vanwege de ronde ietwat uitstekende neus als snel (onofficieel) de bijnaam Hondekop. De Hondekop was op het nederlandse spoor te vinden vanaf 1956 (ze werden besteld in 1954, maar arriveerden pas 2 jaar later daadwerkelijk in de dienstregeling), en zijn hier gebleven tot aan de laatste rit in 1996. In de begin jaren was deze trein overwegend groen met een cremekleurige snor, vanaf 1968 werden ze overgeschilderd naar de toen nieuwe huisstijl van de Nederlandse Spoorwegen, het welbekende geel met blauw. Inmiddels is de Hondekop al heel wat jaren uit het spoorbeeld verdwenen, met één uitzondering. Het treinstel met nummer 766, tegenwoordig in het bezit van Stichting Hondekop is het enige treinstel dat nog rijvaardig is, en ook met enige regelmaat terug te vinden is op verschillende ritten door het land. Stichting Hondekop heeft deze 766 sinds 2008 helemaal gereviseerd zodat deze er weer tip top uitziet. Mocht u meer willen weten over de Stichting Hondekop, ga dan vooral eens kijken op hun website:   Of neem een kijkje op hun Facebookpagina: Foto Credit links: http://www.nicospilt.com/index_HondekopVier.htm Nico Spilt Foto Credit rechts: https://twitter.com/nsreiziger/status/749174201211351040 @NS reiziger

10,50

Dasspeld Icmm

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal, gezet op een krokodillebek dasspeld. De dasspeld zelf is 57mm lang, de Icmm is 40mm lang en 19,4mm hoog. foto credit: Jeroen Water

13,50

Dasspeld Slt

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal, gezet op een krokodillebek dasspeld. De dasspeld zelf is 55mm lang, de Slt is 40mm lang en 18mm hoog. De Slt (Sprinter Light Train) werd losgelaten op het nederlandse spoor in het begin van 2009 ter vervanging van de Mat '64. De Slt was de eerste trein in de nieuwe frisse sprinter huisstijl van de NS welk naast het welbekende geel en blauw aan de buitenzijde, ook voorzien was van grote vlakken wit. Aan de binnenzijde werd deze frisse stijl doorgezet door het weglaten van tussenwanden en deuren. Hiermee kreeg de hele trein een zeer open en licht interieur. De Slt was tevens de eerste trein met een instap gelijk aan het perron wat de Slt ook voor rolstoelen toegankelijk maakte zonder tussenkomst van derden.  De Slt bracht ook problemen mee voor de NS. Problemen met het winterweer zorgden ervoor dat het meerendeel van de Slt's voor langere tijd stil kwam te staan op een zijspoor, wachtend op reparatie en aanpassingen. De grootste problemen ontstonden echter door kritiek van reizigers, personeel en reizigersorganisaties over het ontbreken van toiletten in deze sprinters. Dit leidde uiteindelijk tot een motie in de tweede kamer waarin beklonken werd dat alle treinen vanaf 2025 een toilet dienen te hebben als onderdeel van de concessie van het hoofdrailnet. Verder werd NS verplicht om alle Slt's alsnog te voorzien van toiletten en alle nieuwe treinen die in dienst zouden komen van de NS vanaf 2015 allen op voorhand voorzien moesten zijn van een toilet. Inmiddels zijn (bijna) alle treinstellen van de Sprinter Light Train voorzien van een toilet, en zijn er tevens schuiftredes en extra rolstoelplaatsen gecreëerd. Foto Credit: Rob Dammers

13,50

Pin Icmm

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde bevinden zich 2 Capsluitingen met springveertje. De Icmm is 40mm lang en 19,4mm hoog. De Icmm (InterCityMaterieel Modern) is de gereviseerde versie van de Icm (InterCityMaterieel) en hoewel de Icmm pas sinds 2006 op het nederlandse spoorwegnet te vinden is, toert de Icm er al rond sinds 1977. De Icm stond vooral bekend om de koppen van de trein die met elkaar verbonden konden worden waardoor je tijdens de rit van het ene naar het andere treinstel kon lopen. Het is dan ook aan deze zogenoemde doorloopkoppen te danken dat de Icm de officiele bijnaam Koploper kreeg. Ondanks het grote succes van deze koppen onder reizigers en (catering) personeel heeft de NS besloten deze voorgoed te sluiten vanwege de problemen met het koppelen en ontkoppelen van de treinstellen wat veel vertraging opleverde, alsmede het hoge slijtagehalte van de onderdelen van de doorloopconstructie. Tijdens de revisie in 2005/2006 waar de Icm overging naar Icmm werden de doorloopkoppen verwijderd en werden de deuren vervangen door een dichte kunststof plaat.  Inmiddels staat de opvolger voor de Icmm klaar in de coulissen in de vorm van de Icng (InterCity Nieuwe Generatie) en zal deze Koploper langzaam uit het spoorbeeld gaan verdwijnen, maar voor nu kunnen we er nog even van genieten. foto credit: Jeroen Water

10,50

Pin Slt

2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde bevinden zich 2 capsluitingen met springveertje. De Slt is 40mm lang en 18mm hoog. De Slt (Sprinter Light Train) werd losgelaten op het nederlandse spoor in het begin van 2009 ter vervanging van de Mat '64. De Slt was de eerste trein in de nieuwe frisse sprinter huisstijl van de NS welk naast het welbekende geel en blauw aan de buitenzijde, ook voorzien was van grote vlakken wit. Aan de binnenzijde werd deze frisse stijl doorgezet door het weglaten van tussenwanden en deuren. Hiermee kreeg de hele trein een zeer open en licht interieur. De Slt was tevens de eerste trein met een instap gelijk aan het perron wat de Slt ook voor rolstoelen toegankelijk maakte zonder tussenkomst van derden.  De Slt bracht ook problemen mee voor de NS. Problemen met het winterweer zorgden ervoor dat het meerendeel van de Slt's voor langere tijd stil kwam te staan op een zijspoor, wachtend op reparatie en aanpassingen. De grootste problemen ontstonden echter door kritiek van reizigers, personeel en reizigersorganisaties over het ontbreken van toiletten in deze sprinters. Dit leidde uiteindelijk tot een motie in de tweede kamer waarin beklonken werd dat alle treinen vanaf 2025 een toilet dienen te hebben als onderdeel van de concessie van het hoofdrailnet. Verder werd NS verplicht om alle Slt's alsnog te voorzien van toiletten en alle nieuwe treinen die in dienst zouden komen van de NS vanaf 2015 allen op voorhand voorzien moesten zijn van een toilet. Inmiddels zijn (bijna) alle treinstellen van de Sprinter Light Train voorzien van een toilet, en zijn er tevens schuiftredes en extra rolstoelplaatsen gecreëerd. Foto Credit: Rob Dammers

10,50

Dit jaar gaan wij de eerste prijsverhoging doorvoeren, dit gaat betekenen dat er per product zo'n 11% bij gaat komen. Materiaal en verzendkosten zijn fors gestegen en dit is een zeer bescheiden verhoging, maar wel een die er voor zorgt dat we door kunnen.

De verzendkosten blijven zoals ze nu zijn. Wij hopen op jullie begrip, namens het team, bedankt voor al jullie steun en inbreng.