10,50
Excl. BTW: 10,50
- Excl. BTW:
- 10,50
- Model:
- Pin Slt
Omschrijving
2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde bevinden zich 2 capsluitingen met springveertje. De Slt is 40mm lang en 18mm hoog.
De Slt (Sprinter Light Train) werd losgelaten op het nederlandse spoor in het begin van 2009 ter vervanging van de Mat '64. De Slt was de eerste trein in de nieuwe frisse sprinter huisstijl van de NS welk naast het welbekende geel en blauw aan de buitenzijde, ook voorzien was van grote vlakken wit. Aan de binnenzijde werd deze frisse stijl doorgezet door het weglaten van tussenwanden en deuren. Hiermee kreeg de hele trein een zeer open en licht interieur. De Slt was tevens de eerste trein met een instap gelijk aan het perron wat de Slt ook voor rolstoelen toegankelijk maakte zonder tussenkomst van derden.
De Slt bracht ook problemen mee voor de NS. Problemen met het winterweer zorgden ervoor dat het meerendeel van de Slt's voor langere tijd stil kwam te staan op een zijspoor, wachtend op reparatie en aanpassingen. De grootste problemen ontstonden echter door kritiek van reizigers, personeel en reizigersorganisaties over het ontbreken van toiletten in deze sprinters. Dit leidde uiteindelijk tot een motie in de tweede kamer waarin beklonken werd dat alle treinen vanaf 2025 een toilet dienen te hebben als onderdeel van de concessie van het hoofdrailnet. Verder werd NS verplicht om alle Slt's alsnog te voorzien van toiletten en alle nieuwe treinen die in dienst zouden komen van de NS vanaf 2015 allen op voorhand voorzien moesten zijn van een toilet. Inmiddels zijn (bijna) alle treinstellen van de Sprinter Light Train voorzien van een toilet, en zijn er tevens schuiftredes en extra rolstoelplaatsen gecreëerd.
Foto Credit: Rob Dammers
Beoordelingen (0)
De Slt (Sprinter Light Train) werd losgelaten op het nederlandse spoor in het begin van 2009 ter vervanging van de Mat '64. De Slt was de eerste trein in de nieuwe frisse sprinter huisstijl van de NS welk naast het welbekende geel en blauw aan de buitenzijde, ook voorzien was van grote vlakken wit. Aan de binnenzijde werd deze frisse stijl doorgezet door het weglaten van tussenwanden en deuren. Hiermee kreeg de hele trein een zeer open en licht interieur. De Slt was tevens de eerste trein met een instap gelijk aan het perron wat de Slt ook voor rolstoelen toegankelijk maakte zonder tussenkomst van derden.
De Slt bracht ook problemen mee voor de NS. Problemen met het winterweer zorgden ervoor dat het meerendeel van de Slt's voor langere tijd stil kwam te staan op een zijspoor, wachtend op reparatie en aanpassingen. De grootste problemen ontstonden echter door kritiek van reizigers, personeel en reizigersorganisaties over het ontbreken van toiletten in deze sprinters. Dit leidde uiteindelijk tot een motie in de tweede kamer waarin beklonken werd dat alle treinen vanaf 2025 een toilet dienen te hebben als onderdeel van de concessie van het hoofdrailnet. Verder werd NS verplicht om alle Slt's alsnog te voorzien van toiletten en alle nieuwe treinen die in dienst zouden komen van de NS vanaf 2015 allen op voorhand voorzien moesten zijn van een toilet. Inmiddels zijn (bijna) alle treinstellen van de Sprinter Light Train voorzien van een toilet, en zijn er tevens schuiftredes en extra rolstoelplaatsen gecreëerd.
Foto Credit: Rob Dammers