10,50
Excl. BTW: 10,50
- Excl. BTW:
- 10,50
- Model:
- Pin Icmm
Omschrijving
2-D hard emaille pin op een ondergrond van zilverkleurig metaal. Aan de achterzijde bevinden zich 2 Capsluitingen met springveertje. De Icmm is 40mm lang en 19,4mm hoog.
De Icmm (InterCityMaterieel Modern) is de gereviseerde versie van de Icm (InterCityMaterieel) en hoewel de Icmm pas sinds 2006 op het nederlandse spoorwegnet te vinden is, toert de Icm er al rond sinds 1977. De Icm stond vooral bekend om de koppen van de trein die met elkaar verbonden konden worden waardoor je tijdens de rit van het ene naar het andere treinstel kon lopen. Het is dan ook aan deze zogenoemde doorloopkoppen te danken dat de Icm de officiele bijnaam Koploper kreeg. Ondanks het grote succes van deze koppen onder reizigers en (catering) personeel heeft de NS besloten deze voorgoed te sluiten vanwege de problemen met het koppelen en ontkoppelen van de treinstellen wat veel vertraging opleverde, alsmede het hoge slijtagehalte van de onderdelen van de doorloopconstructie. Tijdens de revisie in 2005/2006 waar de Icm overging naar Icmm werden de doorloopkoppen verwijderd en werden de deuren vervangen door een dichte kunststof plaat.
Inmiddels staat de opvolger voor de Icmm klaar in de coulissen in de vorm van de Icng (InterCity Nieuwe Generatie) en zal deze Koploper langzaam uit het spoorbeeld gaan verdwijnen, maar voor nu kunnen we er nog even van genieten.
foto credit: Jeroen Water
Beoordelingen (0)
De Icmm (InterCityMaterieel Modern) is de gereviseerde versie van de Icm (InterCityMaterieel) en hoewel de Icmm pas sinds 2006 op het nederlandse spoorwegnet te vinden is, toert de Icm er al rond sinds 1977. De Icm stond vooral bekend om de koppen van de trein die met elkaar verbonden konden worden waardoor je tijdens de rit van het ene naar het andere treinstel kon lopen. Het is dan ook aan deze zogenoemde doorloopkoppen te danken dat de Icm de officiele bijnaam Koploper kreeg. Ondanks het grote succes van deze koppen onder reizigers en (catering) personeel heeft de NS besloten deze voorgoed te sluiten vanwege de problemen met het koppelen en ontkoppelen van de treinstellen wat veel vertraging opleverde, alsmede het hoge slijtagehalte van de onderdelen van de doorloopconstructie. Tijdens de revisie in 2005/2006 waar de Icm overging naar Icmm werden de doorloopkoppen verwijderd en werden de deuren vervangen door een dichte kunststof plaat.
Inmiddels staat de opvolger voor de Icmm klaar in de coulissen in de vorm van de Icng (InterCity Nieuwe Generatie) en zal deze Koploper langzaam uit het spoorbeeld gaan verdwijnen, maar voor nu kunnen we er nog even van genieten.
foto credit: Jeroen Water